Digital modenhed i nordjysk turisme - Afdækning af nordjyske turismevirksomheders digitale modenhed som kilde til øget vækst i nordjysk turisme

Af Peter Kvistgaard, Ph.D., og John Hird

Rapporten er den første af sin slags i Danmark. Den kan være indikativ for, hvor digitalt modne danske turismevirksomheder er generelt, og den kan potentielt give anledning til revurdering af en række policyindsatser – nationalt, regionalt og lokalt. Hverken Regeringen, Det Nationale Turismeforum eller andre instanser har indtil videre foretaget en afdækning af danske turismevirksomheders digitale modenhed. Dette til trods for, at der er igangsat en række initiativer og tiltag rundt omkring i landet, der skal afhjælpe noget, ingen rigtig ved noget om. Det er håbet med denne rapport, at der sættes fokus på et meget væsentligt emne i nordjysk turisme specifikt og dansk turisme generelt, så der kan sættes ind lige præcist dér, hvor det kan nytte noget at sætte ind.

Læs publikation

Publikationer

Digital forestillingskraft
Af Lektor Claus A. Foss Rosenstand, PhD og Lektor Reimer Ivang, PhD
Nordjyllands mest cirkulære virksomhed 2017
Af Rikke Dorothea Huulgaard og Edward Vingwe
Overlevelses-genet: findes det i nordjyske virksomheder?
Af Business Model Design Center fra Aalborg Universitet
"Tag Fat om Innovationen" - hvordan står det til med innovationen i Nordjylland?
Af Jimmi Normann Kristiansen, Olav Jull Sørensen, Reimer Ivang og Keld Arenholt Christensen
Flygtninge i nordjysk erhvervsliv
Af Keld Arenholt Christensen og Anja Kirkeby